Drodzy Nauczyciele,

Zapraszamy Państwa na cykl bezpłatnych webinariów, w których nasz Ekspert - pan Marcin Stanowski odczarowuje trudności Nowej Podstawy Programowej dla szkół ponadpodstawowych, zachęca do wypróbowania nowych technik i materiałów i dzieli się swoim doświadczeniem z pracy z dziećmi i młodzieżą.

Do zobaczenia w mediach społecznościowych, a także na konferencjach i innych wydarzeniach dla anglistów.

 

Kliknij w link i zarejestruj się na webinarium:

  DATA WEBINARIUM TYTUŁ OPIS ZAPISZ SIĘ  
  14/02/2019

Nowa Podstawa Programowa – czego od nas wymaga? Czego my musimy wymagać od uczniów?

Od 1 września 2019 uczymy na dwa fronty. Stary już znamy. Ale nowy? Jakie są najważniejsze zmiany w nauczaniu angielskiego według nowych/ starych reguł? Czy naprawdę, aż tak dużo się zmienia? A jeśli tak, to co? Na te wszystkie pytania odpowiem w czwartek.

Zaproponuję też takie ćwiczenia i zasoby, które najlepiej wpisują się w nowe nauczanie. A jak z godzinami? Przedstawię Wam także siatki godzin od września 2019. Zapraszam! Marcin Stanowski


 
 

 

 
   28/02/2019   Nowa Podstawa Programowa – Warunki realizacji, czyli jak uczyć?  

Wiesz, jaka jest największa zmiana w NPP? Warunki realizacji podstawy programowej, które kiedyś były jedynie zaleceniami, są teraz kryteriami niezbędnymi! Na naszym kolejnym czwartkowym webinarium przedstawię Wam checklistę nauczania według nowym reguł. Na co może zwrócić uwagę Wasz dyrektor lub wizytator? Sprawdźmy, jak uczymy, a jak powinniśmy według NPP. Zapraszam! Marcin Stanowski

   
      
 
  14/03/2019  Nowa Podstawa Programowa – co to znaczy, że ma być wyższy poziom?

Pewnie, już zauważyłaś, że w NPP są znacznie bardziej dokładnie sprecyzowane wymogi zaawansowania poziomu sprawności językowych uczniów na danym etapie nauki. Oczywiście ESOKJ jest tu stosowany dość umownie, jednak nie da się ukryć, że powinniśmy wymagać więcej i doprowadzić uczniów do zakładanych poziomów. Przy takiej, a nie innej siatce godzin. Ale jak?

Zaproponuję kilka ułatwień, jak sprawić, aby i my i nasi uczniowie byli bardziej efektywni w swojej pracy. Zapraszam! Marcin Stanowski

 
      
 
   28/03/2019    

Nowa Podstawa Programowa - Te same obszary leksykalne – szersza perspektywa

Czy/ jak kształtuję  postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur?

 

Jedna ze zmian w NPP dotyczy wymaganego zakresu tematycznego. Co uległo zmianie i jak te zmiany uwzględnić w planowaniu naszych zajęć. Co rozszerzyć i jak? Treści kulturowe zyskały na znaczeniu w NPP. Jak wprowadzać elementy polskiej kultury na lekcji angielskiego i po co? Jak ukazywać kontekst kulturowy języka?

   
 
 
   11/04/2019   Nowa Podstawa Programowa – Po co nam autonomia ucznia?  

NPP kładzie nacisk na elementy strategii uczenia się, strategii komunikacyjnych. NPP zachęca  ucznia do samooceny, a nauczyciela do udzielania informacji zwrotnej. Co to jest feedback, a co to feedfore? Dlaczego, mamy zachęcać uczniów do bycia autonomicznymi? Czy to zagrożenie, czy zbawienie?

   
      
 
  25/04/2019 Nowa Podstawa Programowa – ile języka angielskiego na języku angielskim i materiały autentyczne!

Używanie materiałów autentycznych na zajęciach języka to teraz warunek niezbędny dla naszego nauczania. Tak samo jak, to, że język angielski powinien być językiem komunikacji na lekcji.

Jak temu sprostać?

 
      
 
  09/05/2019 Nowa Podstawa Programowa – Proszę Pana, a po co mi to? Czyli o użyteczności języka angielskiego.

Uczeń powinien mieć poczucie celowości uczenia się. Czy Twoi uczniowie wiedzą do czego im się przyda angielski? Jak odpowiadać na pytania uczniów „Po co mi to?”? Jak nie dopuszczać do takich pytań!

 
           

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY